19.3.2013

Liimaa ja sideharsoa

 

Puuhailimme Pikkuihmisen kanssa pääsiäismunia. Sekoitin vedestä ja erikeepperistä (50/50) litkun, johon Pikkuihminen käskyn saadessaan pudotti muovisen munan kellumaan. Sitten seurasi naurun kiherrystä ja silmitöntä sotkotusta tikunnokalla. Minä pelastin munaparat liimakylvystä ja hellin niitä sideharsovaipalla. Painelin sideharson hyvin kiinni munanpintaan ja jätin kuivumaan päikkäreitten ajaksi. Kun päikkärit oli nukuttu, kiedoimme hopeista spiraalilankaa munien päälle. Sitten ammuin liimapistoolilla organzanauhan kuhunkin munaan ripustusta varten.

Ensin rispustimme munat verhotankoon. Mutta vastavalossa munien hauraan kaunis kuultavuus ei päässyt oikein oikeuksiinsa. Niinpä raksimme munat ikkunasta. Pikkuihminen ojenteli uudemman kerran minulle munan kerrallaan, kun Vanhan herran perintölamppu sai koristukset kantaakseen.

 
 
Kyllä me Pikkuihmisen kanssa olimme aika polleeta naista ja miestä,
kun tarkastelimme kättemme töitä matkan päästä.
 
Nyt meillä on alkamaisillaan höyhenprojekti...
 
Vanha rouva

5 kommenttia:

  1. Tyylikästä, kaunista ja on upea idea:)

    VastaaPoista
  2. Vautsi miten kauniita pääsiäismunia! Kunpa minäkin saisin aikaiseksi.

    VastaaPoista
  3. Ihan SIIS ÄLTSIN HIENOJA!!!!! Kui ihimeessä nää ossaat!!!!

    VastaaPoista
  4. Mistä ihmeestä sä saat kaikki nämä ideat???? Miksi mulle ei tule ensimmäistäkään ideaa??? Vanhan herran perintölamppukin näyttää oikein hienolta .... vieläkö muut vanhan herran perintökalusteet löytyvät samasta osoitteesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitin Vanhalle herralle, että sen autotalli on niiiiiiiiiin sekaisin. Se valitti vastavuoroisesti mulle, ettei voi asialle mitään, koska hänen autotallinsa on täynnä minun romujani (lue: hänen ällöjä perintökalusteitaan). Minä menin pokkana lupaamaan, että pääsiäiseen mennessä tilanne on korjattu ja kaikki on myyty. Mihin herrani naureskeli sydämensä pohjasta. No, kuten tiedät, minua ei tarvitse kahta kertaa usuttaa... Autotalli on nyt TYHJÄ, TYHJÄ, TYHJÄ!!! Niin, että jos tarvitset apua, tiedät kenen puoleen kääntyä ;)

      Poista