22.12.2022

Valinnan vaikeus


Tauno ja Elli kömpivät yöllä pönttöuunin takaa kukkavahdeiksi. Olin ihan kuulevinani: "Aina samat piippalakit... kälä kälä... edes jouluna anneta uusia piippalakkeja... jaara jaara...".


Kun selkäni käänsin, oli nalkuttava vanhapari kalppinut patiolle. Tauno oli kavunnut kuuseen ja Elli ratsasti Tauno Possulla. Samat vanhat piippalakit pariskunnalla oli päässä, mutta katse tiukkana ne vahtivat tuultumassa roikkuvia disainpipoja:

 

Mielestäni Tauno ja Elli valittavat ihan turhaan. 

 

Koko syksyn olen kutonut pariskunnalle pipoja. Nyt narisijat voivat valita lyhyiden ja pitkien piippalakkien välillä. Värit sointuvat talonväen sukkiin, joita olen vuoden mittaan saanut aikaiseksi yhden pelukopan verran.


Tauno ja Elli jäivät rautasohvalle ähkimään valinnan vaikeutta, kun minä lähdin luomaan lunta.
Sillä aikaa parikunta omi Vanhan herran hokkarit.

Vanha rouva

8 kommenttia:

  1. Love ♥
    Rauhaisaa joulu aikaa! Täältä oli kinokset melkein kadonneet...

    VastaaPoista
  2. Ikä tekee tehtävänsä. Mitä enemmän ikää sen vaikeampaa on valita monesta hyvästä. Pariskunnan pitää tehdä niin, kuin minä suklaakonvehtien kohdalla, valita kaikki. Hyvää joulua teille

    VastaaPoista
  3. Ikä tekee tehtävänsä myös siinä, että uusia juttuja ei raaski ottaa käyttöön ;) Ne säilyvät paremmin uuden veroisina, kun eivät kulu käytössä ;)
    Miellyttävää joulunaikaa sinulle ja miehellesi!

    VastaaPoista
  4. Taunon ja Ellin touhu on selvästi hämäläistä tyyliä. Hitaasti hyvä tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosielämän Tauno ja Elli olivat minun vaarini ja mummuni, umpihämäläisiä ;)

      Poista