22.12.2011

Charlotta ja Sofia ne yhteen sopii

Ensin Nuoren rouvan täti tilasi charlottakakun. Siinä piti olla mansikkaa ja kermarahkaa täytteenä ja kermaa pinnassa. Muita toiveita ei ollut.

Minä tein omiani: kääretorttupalasten sijasta vuorasin astian suklaisella kakkupohjalla, kun en osannut gluteenitonta kääretorttua kääriä mieleisekseni rullaksi (se kakku murenee joka kerta minun käsiini, yhyy). Kostutin kakun omatekemälläni punaherukkahillolla, jota olin ryydittänyt tujauksella rommia. Lätsin hilloa lusikalla niin kauan, että se imeytyi suklaiseen kakkuun. Sitten hurautin astiaan täytteen (rahka, kermavaahto, sokeri, mansikkamössö, liivate) ja peittelin astian jääkaappiin yöksi.


Aamusella humautin kaakun tarjoiluastiaan. Komeasti se kellahti oikein päin, koska olin suihkauttanut valmistuskulhon vuokaspraylla luikkaaksi (minä olen sen verran mukavuudenhaluinen emäntä, etten ala kelmujen ja voipaperisuikaleiden kanssa värkkäämään ilmanpäiten). Sitten huipulle hilloa liimaksi ja eristeeksi, jäisiä puolukoita ja liivatekiille puolukoille. Reunoille kermaa. Toivottavasti maistuu!

Tämä oli helppo juttu, tämä charlottakakku. Mutta lisätoive - kissakakku - vei yöunet ja aiheutti armotonta nettisurffausta pitkin maailmaa. Aivan ihania kissakakkuja löytyi venäläisistä leivontablogeista, joten olkoon tämä tyttökatti niiden kunniaksi nimeltään Sofia Kolokolnikova (suom. Sofia Tiukunen [suom. huom.]):


Sofia-katti söi silmät aukaistuaan vatsansa täyteen suklaatäytettä ja naminamihilloa. Päällensä se puki valkean kermaturkin. Lakuviiksensä se piippasi kiharalle ja huulensa punasi vadelmaisiksi. Sitten se otti käpälät allensa ja lähti kylille. Sillä on nimittäin TÄRKEÄT treffit 1-vuotiaspäiviään viettävän Nilla-pojan kanssa tänä iltana.

Vanha rouva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti