26.7.2011

Nyt nappaa!

Vanha herra osteli aikoinaan villalankoja Tallinnasta. Hän toi langat kotiin äimistyneelle minulle ja toivoi saavansa äkkiä, pian ja heti Lapin väreihin sointuvan kalastuspaidan. Mitään kirkasta kun ei kuulemma erämaissa voi käyttää, koska kalat pelästyvät eivätkä ikinä tartu herran konnankoukkuihin.


Olen vetkutellut monta vuotta lankojen kanssa. Kerälle sain ne kerittyä pari vuotta sitten, mutta kalapaitainspiraatio ei vain ottanut iskeäkseen. Kunnes pari kuukautta sitten päätin, että minähän en tekemättömiä töitä uuteen kotiin kanna! Alkoi armoton neulominen. Armoton sen takia, ettei telkkarista tule näin kesällä oikein mitään katsomista ja minä olen tottunut töllön edessä tekemään käsitöitä. Sinnillä olen tuijottanut sadansia uusintoja ja neulonut urakalla.

Itse mannekiini ei ole kotosalla paitaansa mallaamassa, joten pötkäytin paidan sängyn päälle Vanhan herran mieliasentoon.

Aikani metsänvihreää, vedenturkoosia ja taivaanviolettia ihailtuani laitoin paidan vannomaan käsi sydämellä, että nyt nappaa!

Terveisin Vanha rouva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti