20.11.2015

Killuttimia ja hilavitkuttimia


Ompelin ylijääneistä verhonpalasista kuusipuita.

Täytin puuvillasta ja brodyyristä ompelemani kolmiot kevyesti. Ennen umpeen neulomista lisäsin alareunaan leveästä samettinauhasta kuusenjalan ja huippuun kiinnitin kapean samettinauhan ripustuslenkiksi.

Näitähän voi ripustella sinne sun tänne. Vaikka kaapinripaan, ikkunavetimeen taikka ovenkahvaan.
Saapahan Vanha herra taas huudahdella: Miksi helkutissa meillä roikkuu joka paikassa kaikenmaailman killuttimia ja hilavitkuttimia?

Vanha rouva

10 kommenttia:

  1. Meillä isäntä väitti minun käyneen taas lankakaupassa. Lanka-arkun isältö on lisääntynyt ja lupasit kutoa nuo pois ennen uusien ostamista, väitti hän. En tietenkään ole ostanut. Isäntä väittää, että lankakeräni ovat harrastaneet suvutonta lisääntymistä arkussa ollessaan:D Niin että terveisiä vaan vanhalle herralle.
    Muutoin nuo kuuset ovat aivan ihania.
    t. elina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas hauska kuulla sinusta! Sano isännälle, että langoilla on taipumus tehdä kummia pimeissä arkuissa ;)

      Poista
    2. Täällä minä olen käynyt aikaajoin, muta tuo kommentointi on jäänyt vähemmälle.( Minusta on tullut face-mummo)

      Poista
  2. Nuo kuuset ovat kauniita. Pitsit sen tekevät:)

    VastaaPoista
  3. Miehet ei van aina jaksa ymmärtää meitä kauneuden kaipuuta potevia rouviaan. :)
    Nuo kuuset on ihanat, ja kaukana hilavitkuttimista.

    VastaaPoista
  4. Tuli kovin kauniita <3 Suloista viikonloppua <3

    VastaaPoista
  5. No mutta, sehän on vain mukavaa ajanvietettä Vanhalle herralle - ja näin sä tiedät aina missä menee :) :) :)
    Mutta kuuset on herkkiksiä ja ottaisin myös oviini ja ikkunoihini.

    VastaaPoista
  6. Meillä myös Isäntä on kuin "norsu posliinikaupassa", kun mun hilavitkuttimia ja dingeldongeleita riippuu siellätäällä - mutta kun mä tykkään! Ja mä tykkään näistä kuusipuistakin, arvaas vaan mitä meillä kohta riippuu täällä!
    Superkauniita..huoh!

    VastaaPoista
  7. Kuusia, kukkia ja enkeleitä. Minulla soi vaan päässä "enkelaulu kajahtaa"......

    VastaaPoista
  8. Oi että on kauniita kuusipuita:)

    VastaaPoista