5.11.2014

Intsulle evästä

Ihana ja tomera Intsu on aloittanut koulunkäynnin. Kun en oikein ole päässyt selvyyteen, huolehtiiko Intsun mies vaimolleen eväät mukaan matkaan, päätin leipoa koululaiselle evääksi herkkutattipiirakoita. Olepa hyvä, Intsuseni:


Pohjana pikkupiirakoissa käytin Myllyn parhaan valmista piirakkataikinaa suolaiseen leivontaan. Syy on se, ettei vuokia tarvitse erikseen voidella, vaan valmiit piirakat lupsahtavat suosiolla pois paistovuoistaan. Täydellistä!

Täytettä varten kuullotin sipulisilppua öljyssä. Sipulin kaveriksi pannulle pääsi pakkasesta sulatettuja herkkutattipaloja. Aikani niitä hönttyytin pannulla, jotta liika kosteus kuivui. Täytin vuoat sipuli-sieni-mössöllä. Myllytin päälle mustapippuria, suolaa ja ripottelin perään vielä timjamia. Päälle kaadoin juustokerman (2 dl kermaa, 2 munaa ja 100 g sulatejuustoa). Paistoin 175 asteessa vajaan puoli tuntia. Koristelin piirakat persiljalla.

Intsu on nyt sitten hyvä, ja muistaa ottaa näitten piirakoittensa seuraksi matkaan mukaan jonkunsortin salaattia.

Vanha rouva

5 kommenttia:

  1. Voi kiitos,kiitos ja kumarrus! Kyllä mulla on nyt kerrankin evästä! Ei mun vanha herra osaa keittiöpuolta yhtään. Hän kyllä rakentaa upeita keittiöitä,mutta kokata ei osaa. Nytpä mä saan koulussa sanoa opelle,etten mä tälläkertaa nyt muuta ehdi,kuin syödä:D Kyllä toiset mahtaa olla kateellisia:) Joo mä otan salaattia ja suuren vesipullon:) Muuten miten niin mä muka tomera! Minähän olen aina sanonut,että olen hiljainen hipsukka ja hillitty. Miksi ei kukaan usko?

    VastaaPoista
  2. Kyllä Intsun opinti sujuu kuin valssi noin mahtavilla eväillä :)) Tomera sie Intsu olet, sen sanon miekin.

    VastaaPoista
  3. Nyt harmittaa, kun en lähtenyt kouluun syksyllä :D Pakko tehdä itse omat eväät.

    VastaaPoista
  4. Onnelinen Intsu.. todella makoisan näköiset eväät sai:)

    VastaaPoista
  5. Nyt olis kiva olla Intsuna Intsun paikalla, tai jos olis edes se Intsun eväsreppu lähettyvillä...

    Se edellisen postauksen tyrniporkkanakakku sopis niin hyvin tähän jälkkäriksi!
    Mun porkkakakkuohjees ei oo rusinoota... Mutta siitä(kin) kakusta on monia versioita, sitä se suosio teettää -> joten ei se sun herrahenkilö yksistään oo tuon kakun kannattaja :)

    VastaaPoista